Nasi Padang Sofinaz Kuala Terengganu

Apabila saya pulang ke Kuala Terengganu, saya tidak akan melepaskan peluang untuk menikmati Nasi Padang yang paling sedap di Kuala Terengganu iaitu Kedai Nasi Padang Sofinaz yang terletak berhampiran Masjid Putih dan Istana Maziah, Kuala Terengganu. Saya menggemari masakan padang di kedai ini sejak berumur 10 tahun iaitu sejak tahun 1985. Keistimewaan nasi padang di sini ialah campuran pelbagai jenis kuah dan sambal di dalam nasi. Saya tidak melepaskan peluang untuk membeli nasi berlaukkan sotong dan limpa yang menjadi menu tetap saya pabila berkunjung ke kedai ini. Tetapi tuan-tuan jangan terkejut dengan harga menu saya itu kerana kebiasaan harga yang dikenakan termasuk teh O ais adalah sebanyak RM17.00 memandangkan harga sotong sememangnya mahal. Tetapi harga itu saya rasa berbaloi dengan kesedapan dan kenikmatan ketika menjamu selera. Saya memberi ☆☆☆☆☆ dari segi keenakan rasa. Selamat mencuba


Comments

Popular posts from this blog

MAKANAN BEST DI TERENGGANU : NASI LEMAK BAWAH RUMAH (NASI LEMOK WOMOH)

KEM KAIZEN, GUNUNG PULAI, PONTIAN JOHOR

CARA PENJAGAAN IRON PHILIPS STEAM AGAR LEBIH TAHAN LAMA